عیدسعید غدیر عید ولایت مبارک باد

فراز هایی از خطبه ی غدیر 

ای مردم :!من حکومت را در قالب امامت ووراثت تا روز قیامت در میان فرزندان خود می گذارم وآن چه را نیز به رساندنش مامور بودم ُرساندم واین حجتی است بر هر حاضر وغایب وبر هر کس که در این جا حضور داشته یا نداشته ُتا کنون زاده شده یا هنوز زاده نشده است . پس تا روز قیامت هر حاضری به غایب وهر پدری به فرزند برساند .اما این حکومت را سلطنت وغصب خواهند کرد. 

ای مردم :!نسل هر پیامبری از صلب اوست ونسل من از صلب علی (ع). 

ای مردم:!علی (ع) و فرزندان پاک من همان ثقل کوچک ترند وقران ثقل بزرگ تر است .آنان امینان خداوند در میان آفریدگان وحکیمان او در زمینند.آگاه باشید ُکه وظیفه ام را انجام داده ام!آگاه باشید که رسالت خدای را رساندم!آگاه باشید که به مردم شنونده ام!آگاه باشیدُکه حقیقت را روشن ساخته ام!آگاه باشیدُکه خداوند فرموده ومن نیز از جانب خداوند می گویم :امیر مومنان کسی جز این نیست وفرماندهی مومنان پس از من برای هیچ کس جز او روا نباشد!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد